Hoppa till huvudinnehåll
Produktbild för CodeMonkey Klasslicens (30 st)
Natur&Kultur

CodeMonkey Klasslicens (30 st)


Hela kursen, bara att köra Riktigt programmeringsspråk Utveckla egna spel Med CodeMonkey lärarhandledning
kan alla lära ut grunderna i programmering
helt utan förkunskaper. Eleverna lär sig CoffeeScript
och grundläggande principer i programmering Eleverna kan applicera
sina kunskaper och
utveckla egna spel.

Så här...

Hela kursen, bara att köra Riktigt programmeringsspråk Utveckla egna spel Med CodeMonkey lärarhandledning
kan alla lära ut grunderna i programmering
helt utan förkunskaper. Eleverna lär sig CoffeeScript
och grundläggande principer i programmering Eleverna kan applicera
sina kunskaper och
utveckla egna spel.

Så här fungerar CodeMonkey

Med CodeMonkey kommer eleverna på ett enkelt och lustfyllt sätt lära sig de viktigaste grunderna i programmering.

CodeMonkey är en lärresurs där eleverna lär sig att programmera i riktigt, textbaserat programmeringsspråk CoffeeScript. Det är ett språk som används av programmerare framför allt för att utveckla appar och webbsidor. På köpet utvecklas kunskaper i problemlösning, planering och matematiskt tänkande. Genom CodeMonkey kommer eleverna lära sig begrepp såsom argument, objekt, loopar, variabler, arrayer, funktioner och relationer. Programmering kommer med stor sannolikhet bli en del av kursplanerna för matematik och teknik och är en trend som snabbt sprider sig världen över.

I CodeMonkey ska eleverna ta sig igenom en stig med 200 uppgifter. I varje uppgift ska eleverna, med hjälp av programmering, hjälpa en apa att fånga alla bananer på skärmen. Till sin hjälp får eleverna personliga instruktioner och ledtrådar, anpassade efter nivå och inlärningsstil. Eleverna får sedan applicera sina nya kunskaper genom att själva skapa uppgifter och dela med andra. Så småningom kommer eleverna kunna utveckla egna spel.

Läraren behöver inga förkunskaper i programmering produkten tillhandahåller en gedigen lärarhandledning med detaljerade lektionsplaneringar för de 165 första uppgifterna. Läraren har också tillgång till en översikt där elevernas resultat och progression visas.

Lärarhandledning

CodeMonkey Lärarhandledning innehåller 32 detaljerade lektionsplaneringar för de 165 första uppgifterna i programmet. Varje lektion innehåller tre delar: 1) Introduktion 2) Nu kör vi! och 3) Avslutning.

I introduktionen ges förslag på förberedande arbete i klassrummet såsom gemensamma genomgångar och introduktion av nya begrepp och termer. I Nu kör vi! finns steg-för-steg-instruktioner för att ta sig igenom uppgifterna tillsammans med eleverna. I avslutningsdelen ges förslag på hur ni kan diskutera och reflektera över det eleverna just lärt sig.

Lärarhandledningen innehåller också referenser till figurer och kod i CodeMonkey.


Prisbelönt lärresurs

CodeMonkey har vunnit flera fina priser som Credit Suisse Hi-Tech forum 2015 och Milken-Penn GSE EBPC 2015. Programmet var också finalist i SXSWedu 2015 och Ed Tech Europe 2015.

Prova gratis!

Prova de 30 första uppgifterna gratis här!

Övrig info CodeMonkey är ett webbaserat digitalt läromedel med 200 uppgifter, samt en lärarhandledning med 32 lektionsplaneringar Språk: svenska och engelska Målgrupp: passar för barn, vuxna och apor från 9 år och uppåt Teknisk beskrivning

CodeMonkey finns tillgänglig online via en personlig inloggning och fungerar på alla datorer (PC, Mac och Chromebook) och surfplattor (t.ex. iPad) med webbläsare som Google Chrome, Internet Explorer, Firefox, Safari eller liknande. Du behöver internetuppkoppling.

Läs mer på nok.se/tekniskakrav.

Visa mer
Status: Tillgänglig
Pris: 2600 kr
Stadium: 4-6, FK-3, 7-9, GY, VUX
Ämne: Matematik, Teknik, Programmering
Läromedel: Grundläromedel
Utgiven: 2016-08-16
Artikelnummer: 9789127447059